26 maja 2012

Pytanie do Pana Boga


----
Pytam cię nieraz panie, gdy gniew we mnie wzbiera
Jakiego trzeba życia, żeby nie bolało;
By dusza udręczona i zmęczone ciało
Odpocząć mogły. By szat nie rozdzierać
Jakiego trzeba życia? By bitew nie toczyć
Z tobą, przeciwko tobie i o ciebie we mnie...
Jak zbuntowany anioł podsycam daremnie
Swój gniew. Pięści zaciskam. Chcę spojrzeć ci w oczy.
Chcę w oczy ci spojrzeć, może wtedy zrozumiem
Skąd we mnie ten gniew, tobie złorzeczenie.
Tyle się już stało - nie nadeszło olśnienie,
Wiem, że nadal nic nie wiem.
Człowiek - to brzmi dumnie...?
Jeżeli brzmi dumnie, to dlaczego tak boli,
Dlaczego śmierć i miłość, radość i cierpienie
Jak dwie siostry razem... A gniew i przebaczenie
Anioła jak i diabła pospołu wyzwoli.
Pytam cię ja, człowiek; a głos więźnie mi w krtani,
Całe życie uparcie wadziłam się z tobą,
Może czas się pojednać..., pogodzić się z sobą,
Do twoich drzwi zapukać: czy mogę wejść, Panie?
___
( wiersz znalazłam kiedyś w necie a autorem jest - Mandragora - )
obraz ...  Andrius Kovelinas


__________________________________________

List do Boga


3 komentarze:

  1. Sęk w tym, że ból jest naszym nauczycielem.:)
    Pozdrawiam Cię piękny Łabędziu.

    Ona (z całego serca) :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona (z całego serca)..... kim jesteś? mogę się jedynie domyślać :)))
      ..."Słowo które nie jest wypowiedziane
      jest słowem którego nie można powtórzyć
      nie można się go nauczyć ani imitować
      póki więc nie otworzą się usta
      nie otworzą się rzeki
      nie otworzą się rany
      nie otworzą się umysły
      nie otworzy się raj..." więc pukajmy do jego wrót i bram!...może odbierzemy dobrą lekcję życia.
      ... masz racje - BÓL - jest naszym najlepszym nauczycielem... czy potrafimy skorzystać z tych lekcji ....
      Pozdrawiam Ciebie - Ona :) kimkolwiek jesteś! i dziękuję,ze zawitałaś i odwiedziłaś Łabędzia :)

      Usuń
    2. :)) już wiem kim jesteś :)
      Dziękuję i ja Tobie Słońce,bo prowadzisz piękną "Zieloną Ścieżyną" do mądrego świata :)... z całego serca :)

      Usuń