18 marca 2012

Gdybym był młodszy!


Gdybym był młodszy, dziewczyno,
Gdybym był młodszy!
Piłbym, ach, wtenczas nie wino,
Lecz spojrzeń twoich najsłodszy
Nektar, dziewczyno!

Ty byś mnie może kochała,
Jasny aniele...
Na tę myśl pierś mi zadrżała,
Bo widzę szczęścia za wiele,
Gdybyś kochała!

Gwiazd bym nie szukał na niebie
Ani miesiąca,
Ale bym patrzał na ciebie,
Boś więcej promieniejąca
Od gwiazd na niebie!

Wzgardziłbym słońca jasnością
I wiosny tchnieniem,
A żyłbym twoją miłością,
Boś ty jest moim natchnieniem
I słońc jasnością.

Ale już jestem za stary,
Bym mógł, dzieweczko,
Zażądać serca ofiary;
Więc bawię tylko piosneczką,
Bom już za stary!

Uciekam od ciebie z dala,
Motylu złoty!
Bo duma mi nie pozwala
Cierpieć, więc pełen tęsknoty
Uciekam z dala.

Śmieję się i piję wino
Mieszane z łzami,
I patrzę, piękna dziewczyno,
W swą przeszłość pokrytą mgłami,
I piję wino...

Adam Asnyk

4 komentarze:

  1. Nie obiecuję ci wiele...
    Bo, tyle co prawie nic...
    Najwyżej wiosenną zieleń...
    I pogodne dni...
    Najwyżej uśmiech na twarzy...
    I dłoń w potrzebie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie jest zmienne
      Jak morska fala
      Co ludzi zbliża
      I znów oddala
      Może niedługo
      Brzeg jego rwący
      Naszą przyjaźń na zawsze połączy ....

      Usuń
  2. Gdy Cię poznałem
    byłaś cieniem,
    gdy Cię ujrzałem
    byłaś marzeniem,
    gdy Cię pokochałem
    byłaś tęsknotą,
    teraz muszę bronić się
    byś nie została
    moją jedyną istotą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczere słowa ... są dla mnie balsamem
      Szczery uśmiech ... mej rozkoszy wołaniem
      Szczere pragnienia ...wyzwoleniem uczuć
      A szczere westchnienia ... gorącym wulkanem

      Więc daję Ci wszystko...
      Wszystko to, co mam
      Wszystkie marzenia... i uśmiech Ci też dam :)

      Usuń