3 lipca 2011

Moja mała czytelnia !

Najpiękniejsze cytaty z moich perełek
-Terry Pratchett - z książki Kolor magii
Terry Pratchett (z książki Ruchome obrazki)
Terry Pratchett (z książki Prawda)
Paulo Coelho (z książki Być jak płynąca rzeka)
Paulo Coelho (z książki Alchemik
Paulo Coelho (z książki Alchemik
 Paulo Coelho (z książki Alchemik)
 Stephen King (z książki Zielona mila


Stephen King (z książki TO


Jonathan Carroll (z książki Całując ul

Andrzej Sapkowski (z książki Krew elfów
- Cassandra Clare (z książki Miasto Kości
Edward Stachura (z książki Fabula rasa. Z wypowiedzi rozproszonych
„Jak król motylów, za wiosny powrotem,
Na skrzydłach jasnych purpurą i złotem
Znad szmaragdowej Kaszemiru błoni
Wzlatuje, dzieci wabiąc do pogoni,
I z ziół na zioła, i z kwiatów na kwiaty
Ciągnie myśliwców, i myli ich czaty,
Wreście uleci i niknąc w obłoku
Zostawia żałość w sercu i łzy w oku:
Podobnie piękność wabi starsze dzieci,
Tak bystro lata i tak wdzięcznie świeci,
To łowców trwoży, to nadzieją mami,
Gonią wesoło- łowy kończą łzami.
Lecz jeśli w ręce mysliwemu wpada,
I motylowi, i piekności biada!
Chcąc uciec darmo skrzydełka natęża,
Igraszka dziecka lub ofiara męża.
Cacko za którym żądza chciwie goni,
Straciło urok, gdy je mamy w dłoni-
A gdy wdzięk barwy i świeżość przeminie,
Rzucim, niech leci- lub samotnie ginie.
Gdy skrzydła zranisz, gdy serce zakrwawisz,
Czyli ofiarom swobodę zostawisz?
Motyl odartym skrzydełkiem czyż może
Latać jak dawniej z fijołków na róże?
Z pięknością, w jednej uwiędłą godzinie,
Czyż razem pokój na wieki nie zginie?
- Zgraja motylów, co pod niebem lata,
Nie szuka w dole zranionego brata.
Płeć piekna dla nas ma litości tyle,
Lecz dla płci własnej ma serce motyle!
Piękność nad każdym nieszczęściem łzy leje,
Nad sióstr upadkiem- tylko się zaśmieje.” 
W starożytnej Grecji Sokrates był szeroko znany ze swojej mądrości.
Pewnego razu ten wielki filozof spotkał swojego znajomego, który biegł
właśnie do niego by mu coś powiedzieć:
- Sokratesie czy ty wiesz, co właśnie usłyszałem o jednym z twoich
studentów ?
- Zaczekaj chwilę - przerwał mu Sokrates - zanim mi to powiesz chciałbym,
byś przeszedł pewien test. Nazywa się testem "Potrójnego filtru"
- Potrójny filtr ?
- Dokładnie - kontynuował Sokrates - Zanim powiesz coś o moim studencie,
spróbujmy przefiltrować to, co chcesz mi powiedzieć. 1-Pierwszy filtr to
prawda. Czy upewniłeś się, że to co słyszałeś o moim studencie jest w 100%
prawdziwe?
- No nie, właściwie to tylko to słyszałem...
- Dobrze, czyli właściwie nie wiesz czy to jest prawda czy fałsz...
Przejdźmy do filtru drugiego, filtr dobroci.
Czy to, co chcesz mi powiedzieć jest czymś dobrym ?
- Raczej nie, właściwie to coś przeciwnego
- Czyli chcesz mi powiedzieć o nim coś złego, nie wiedząc nawet czy to
jest prawda.
Mężczyzna potrząsnął ramionami z zawstydzeniem a Sokrates kontynuował:
- Nadal możesz pomyślnie zdać ten test, bo mamy trzeci filtr: użyteczności.
Czy to co chcesz mi powiedzieć o moim studencie jest dla mnie użyteczne ?
- Nie specjalnie.
- Zatem - podsumował Sokrates - jeżeli chcesz mi powiedzieć coś, o czym
nie wiesz czy jest prawdziwe, ani dobre ani też użyteczne dla mnie...
To po co mi to w ogóle mówić ?
Mężczyzna poczuł porażkę i był zawstydzony.
To jest powód, dla którego Sokrates był uważany za najwybitniejszego
filozofa i darzony takim wielkim szacunkiem. Horus:
To również wyjaśnia, dlaczego Sokrates nigdy się nie dowiedział,
że Platon sypiał z jego żonę.

 ciąg dalszy pojawiać się będzie bardzo często ...

3 komentarze:

  1. Kapitalne cytaty!

    OdpowiedzUsuń
  2. :) zapraszam częściej... będzie ich przybywać~!
    Dziękuję:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale Sokrates chyba jednak coś przegapił.... :)

    OdpowiedzUsuń